The 13th / Tizenharmadika

2010.02.18. 09:30

A Wild Mood Swings album negyedik dala, és első kislemeze. Emberek zajával kezdődik, mintha egy fogadáson járnánk (egy női hang mintha azt is mondaná, hogy "itt vagyok!", de ez persze kevéssé valószínű), majd egy karibi zenekar hangolását hallhatjuk pár másodpercig, majd az élő jelleget erősítve Robert konferálja fel a dalt az eredeti címével ('Two Chord Cool'). A szokatlan kezdést követően elindul egy kifejezetten "lájtos", szellős karibi-jellegű dal, ami még az eklektikus Cure-univerzumban is meghökkentő. A fúvósokat és a kissé a The Caterpillar-t idéző ütősöket is session zenészek alkotják, Roger zongorajátéka és Perry gitárja idézi csak valamennyire az "igazi Cure-t", Simont például alig hallani, az itt debütáló Jason pedig csak koncerten szerepel az alkotásban. Robert játékosan, incselkedően, jókedvtől duzzadva énekli a dalt, számtalan játékos elemmel dúsítva, különösen emlékezetes a "killer bees" végén a zümmögő z hang hosszú kitartása a háttérben. Emlékezetes a refrén a "do it to me" ismételgetésével. A szöveg meglehetősen nehezen érthető, mindenesetre egy lány elcsábítja Robertet, aki áll a helyzet elébe... Koncerten mindössze ötször játszották a dalt. Egyike az egyik legszélsőségesebb Cure-daloknak, amelyet a sokszor árral szemben úszó együttes - talán polgárpukkasztásból - visszatérő első kislemeznek választott, négy év szünet után. A  remekül hangszerelt szám hatalmas döbbenetet, majd rajongói közönyt váltott ki (főleg a Porl súlyos gitárhangzásával fémjelzett Wish után), pedig az egyik legcsiklandósabb, leginkább jókedvre derítő alkotásról van szó. 9/10

--------------------------------------------------------------------------------------

Ahh, this song's called the "Two Chord Cool"
I think i'm in love...

"Everyone feels good in the room" she swings
"Two chord cool in the head" she sings
"A-buzz a-buzz a-buzzing like them killer bees... "
Tell me this is not for real
Please tell me this is not for real...

From time to time her eyes get wide
And she's always got them stuck on me
I'm surprised at how hot honey-coloured and hungry she looks
And I have to turn away to keep from bursting
Yeah I feel that good!

She slips from the stage
A foot no more
But it seems to take an hour for her to reach the floor
And the two chord cool still grooves
As she slides towards me smooth as a snake
I can't swallow I just start to shake
And I just know this is a big mistake
Yeah but it feels good!

Do it to me! Do it to me! Do it to me! Do it to me!
Do it to me! Do it to me! Do it to me!

"If you want I can take you on another kind of ride... "
"Believe me I would but... "
Deep inside the 'but' is 'please'
I am yearning for another taste
And my shaking is 'yes'

"You will be all the things in the world you've never been
See all the things in the world you've never seen
Dream all the things in the world you've never dreamed... "
But I think I get a bit confused...
Am I seducing or being seduced?

Oh I know that tomorrow I’ll feel bad
But I really couldn't care about that
She's grinning singing spinning me round and round
Smiling as I start to fall
Her face gets big her face gets small
It's like tonight I’m really not me at all
And it feels good!

Do it to me! Do it to me! Do it to me! Do it to me!
Do it to me! Do it to me! Do it to me!
It feels good!

Óóóó, ennek a dalnak az a címe, hogy "Két dögös akkord"
Úgy érzem, szerelmes vagyok...

"Mindenki jól érzi magát a szobában" - szvingelt a lány
"Két dögös akkord a fejemben" - énekelte,
"Egy zümi-zümi-zümmögés, mintha a gyilkos méhek lennének..."
Mondd, hogy ez nem igaz,
Kérlek mondd, hogy ez nem igaz...

Időröl időre tágra nyílik a lány szeme,
És mindig rámragasztja ezeket,
Meg vagyok lepve, hogy mennyire forrón, mézszínűen és éhesen néz is ki
És el kell fordulnom, hogy megvédjem a robbanástól,
Igen, olyan jól érzem magam!

Felcsúszik a színpadra,
Lábai már nincsenek,
De mégis úgy tűnik, hogy egy óra alatt éri csak el a padlót,
És a két dögös akkord még mindig élvezetes...
Ahogy csúszik felém, simán, mint egy kígyó,
Nem tudok köpni-nyelni sem, reszketni kezdek,
És már tudom, hogy ez egy nagy hiba,
De hát ez király érzés!

Csináld nekem! Csináld nekem! Csináld nekem! Csináld nekem!
Csináld nekem! Csináld nekem! CSináld nekem!

"Ha akarod, elvihetlek egy másfajta körutazásra is..."
"Hidd el, mennék, de..."
Mélyen legbelül a "de" az "kérlek",
Vágyódom egy újabb ízre,
Úgyhogy "igen"-t rebegek...

"Mindaz leszel a világon, ami még nem voltál,
Látni fogsz mindent a világon, amit még soha nem láttál,
Álmodni fogsz mindent a világon, amit még soha nem álmodtál..."
De azt gondolom, egy kicsit össze vagyok zavarodva...
Most én csábítók, vagy engem csábítanak?

Ó, tudom, holnap rosszul fogom magam érezni,
De tényleg egyáltalán nem érdekel,
A lány vigyorog, énekel, és körbe-körbe forgat,
És úgy mosolyog, hogy már érzem a vesztemet,
Az arca kezd nagy lenni, az arca kezd kicsi lenni...
Ezen az estén én tényleg egyáltalán nem vagyok magam,
És ez király érzés!

Csináld nekem! Csináld nekem! Csináld nekem! Csináld nekem!
Csináld nekem! Csináld nekem! CSináld nekem!
Király érzés!

A bejegyzés trackback címe:

https://cureous.blog.hu/api/trackback/id/tr661754085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása