Üvegszendvics, 1991

2009.12.20. 09:34

A karácsonyi készülődést csak egy igazán rövid szemelvénnyel szakítjuk meg a vége felé közeledő Üvegszendvicsből. 1991 következik: az együttes fellép az MTV unplugged-ben, és készíti az új lemezét. Közben pedig megjelenik az Entreat, az 1989-es turné néhány dalával. A sárdobálás is folytatódik Lol-lal, és egyáltalán, nem tűnik úgy, hogy túl sikeres időszak jönne...

---------------------------------------------------------------------------------------

Január 12-én a Sounds olvasói a Cure-t választották meg a legjobb élő előadónak. Ok nyerték el a legjobb videó díját is (a Never Enough-al, ami egyúttal a 6. Legjobb kislemez is lett), míg Robert a legjobb zenész és a legjobb férfi énekes lett. Ezen felül ok voltak a 4. Legjobb zenekar is.

Január 17-én az együttes egy titkos fellépést adott a londoni Town and Country Club 2-ben, nem valami ravaszul, mint a Five Imaginary Boys Léptek fel. Az előadásban három új , addig még fel nem vett dalt játszottak (Wendy Time, The Big Hand és az Away). Ezeket felvették a tervezett maxi kislemezre, (második hasonló terv egy éven belül) ami azonban sohasem jelent meg.

Január 19-én a Cure volt a Nagy Angol Zenés Hétvége főszereplője a Wembley Arénában. Az előadást a Radio 1 élőben közvetítette. A műsorban a Wedding Present, a Jesus Jones, a New Model Army, a Ride és az LA szerepeltek még .

Január 23-án a zenekar – nem hivatalosan – Jonatahn Moss TV műsorában játszott. Többek között a Hello I Love You-t az Electra válogatásról és egy ritka B oldalt, a Harold and Joe-t is előadták.

Január 24-én egy új dal, a Letter To Elise az MTV Unplugged programja számára készült felvétel különlegessége. Más meghívottakhoz hasonlóan ok is csak akusztikus hangszereken játszhattak.

Mialatt a Cure az elkövetkezendő Brits (angol díjkiosztás)-re próbált, Lol Tolhurst február 9-én felfedte az NME-ben új zenekarának felállását. A Presence tagjai: Alan Burgers(dobok), Gary Biddles(ének, gitár), Lol Tolhurst(billentyuk) és Chris Yondell(billentyűk). Biddles Simon Galluppal játszott együtt a Fool´s Dance-ben.

A cikk megjelenése egybeesett első kislemezük – In Wonder – kiadásával a Reality kiadónál (katalógusszám LOL1!!) Porl gitáron vendégszerepelt

Lol: “ Nem tagadom le az életem utolsó 12 évét. Akárki akármit is gondolhat, a Cure sohasem volt csak Roberttel egyenlő. Úgyhogy ha valaki meghallgatja amit csinálunk és azt mondja, hogy úgy hangzik mint a Cure, annak lehet hogy igaza van, de az azért van mert mi hasonlóan közelítjük meg a dolgokat, s persze miattam is… Ez nem a Cure. Ugyanakkor azonban szerintem a Cure sem Cure már. “

Február 16-án a Cure részt vett az azévi Brits díjkiosztáson a londoni Dominion Theater-ben. A Who Roger Daltrey-ja adta át nekik az év együttese díjat, boldognak vallva magát, hogy nem egy dobgépnek kellett átnyújtania a kitüntetést. A bók annak köszönhető, hogy a Cure volt az est egyetlen fellépője, akik ragaszkodtak az élő játékhoz. Az átvételkor mondott beszédében Robert név szerint köszönetet mondott a zenekar minden egykori tagjának, Lol Tolhurst-öt kivéve.

Március 25-én jelent meg végre az Entreat. A bevételt öt jótékonysági alapítványnak (Mencap, NSCPP, Amnesty International, Cot Death Research és Dr. Hadween Trust For Human Research) adományozták, amik feltehetőleg az együttes minden egyes tagja által támogatott ügyek voltak.

Júniusban Debrett´s Ki Kicsoda könyve egy címszót tartalmazott Robertről, Dj Gambaccini tanácsára. Kedvenc időtöltéseinek a mélytengeri búvárkodást, a légballonrepülést, az olvasást, az írást és az űrbe tekintést sorolta fel.

Ugyanebben a hónapban adta ki Lol Tolhurst Presence-e második kislemezét.

Júliusban jelent meg a Cure Picture Show, az együttes második videó összeállítása.

Augusztusban a Select magazin tudósított, hogy Lol Tolhurst perbe fogta Robertet, azt állítván, hogy több pénz illeti meg a Cure-béli közreműködéséért.

Robert: “ Tiszta hülyeség. El fogja veszíteni és a költségeket is fizetnie kell. Ami több lesz mint amire számíthat ha nyer. Ráadásul el fogja veszíteni minden hitelét azzal kapcsolatban amit a Cure-ban csinált, mert minden ki fog tudódni.“

Még abban a hónapban folyamatban voltak a felvételek, nem kevesebb mint két lemezhez. Az egyik a régóta tervezett instrumentális nagylemez a Music For Dreams, a másik – ideiglenesen Higher-nek nevezett – a régóta várt, a Disintegratrion-t követő album. Az utóbbit úgy írták le mint egy "újabb kislemez gyűjteményt"” az 1985-ös The Head On The Door-hoz hasonlót. Az ez évben korábban bemutatott Letter To Elise egyike azoknak a felvételeknek, amik valószínűleg meg fognak jelenni a lemezen.

November 18-án jelent meg a The Cure Play Out, egy kétórás videó dokumentum összeállítás, szerkesztve és producelve a zenekar által, azzal a céllal, hogy betekintést nyújtsanak a dolgos hétköznapjaikba, képekkel a próbákról, interjúkról, élő és Tv szereplésekről.

A bejegyzés trackback címe:

https://cureous.blog.hu/api/trackback/id/tr561467568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.