Üvegszendvics, 1990

2009.12.13. 09:28

Az Üvegszendvics legújabb folytatásában az együttes sokadszor alakul újjá, Roger kiválásával és Perry belépésével. Megjelenik az Entreat című koncertlemez, 1986 után újra fesztiválfellépések, és némi modernkedés: kalózrádió indulás, és remixalbum. Közben pedig a Lol-lal való pereskedés is rontja a hangulatot...

---------------------------------------------------------------------------------------

Februárban a Lullaby-t megválasztották 1989 legjobb zenei videójának, az azévi angol díjkiosztáson.

Márciusban az Entreat-et – egy nyolc számos összeállítás a Disintegration-ról, amit előző év júliusában vettek fel a Wembley-ben – mint korlátozott számban megjelent ingyen CD-t ajánlották fel, két Cure album vásárlása esetén, a HMV lemezbolt hálózatban. “Nem kizárt, hogy ez a legjobb élő lemezfelvétel, amit sokunk valaha is hallott” jelentette ki a Melody Maker. Robert azonban – akinek az elgondolás úgy lett előadva, mint egy csakis a franciaországi forgalmazást elősegítő eszköz – elégedetlen volt. Mint a Cure rajongók is, akik sértve voltak amiatt, hogy újra meg kellett venniük olyan anyagot, ami már megvolt nekik, hogy megszerezhessék az “ingyenest”. Miután Robert közbelépett a CD leértékelt áruként került forgalomba.

Március 31-én jelent meg a harmadik kislemez a Disintegration-ről, a Pictures Of You három élő felvétellel megerősítve: Last Dance, Prayers For Rain, Fascination. Júniusban a Cure kibérelt egy vidéki kastélyt Berkshire-ben, a közelgő Glastonbury Fesztivál próbáira. Utoljára 1986-ban léptek fel ott.

Robert: “ Csak annyit mondtam, hogy többet nem turnézok. “

Simon: “ Csak újra beindult a vén fasz. “

A megújult élő tevékenységgel egyidejűleg jelentették be Roger O´Donell kiválását. A zenei sajtó szerint összeveszett az együttes többi tagjával és szóló karriert tervezett. Robert később leszűkítette a problémát, amikor azzal vádolták, hogy tetszése szerint vesz fel és bocsájt el zenészeket.

Robert: “ Nem miattam ment el Roger… Simon és Boris az oka, mert annyira nem jöttek ki, hogy képtelenek voltak együtt dolgozni. “

Őt Perry Bamonte - az együttes ősrégi gitár rodja – váltotta fel, akit mindenki csak Teddy-nek ismert és aki saját bevallása szerint még életében nem játszott billentyűkön. Mialatt a többiek fociztak, a stúdióban addig o fejhallgatóval a fején kazetta segítségével gyakorolt.

Még abban a hónapban a zenekar bevonult a stúdióba, hogy coproducer/keverő zseni Mark Senders-szel felvegyenek egy maxi kislemezt.

Robert: “ Négy olyan dalunk volt, amikről azt hittük hogy nagyon jók lesznek.

A felvételek első négy napja alatt azonban nyílvánvalóvá vált, hogy két szám borzasztó volt és csak kettő lesz jó. Így aztán arra gondoltam, hogy nem akarok csak egy kislemezt kiadni, később pedig eszembe jutott, hogy  Never Enough felkerülhetne a következő (remix) albumra. A négy közül egyetlen szám sem volt még megírva mikor a stúdióba mentünk a hét elején, se a szövegük, se a zenéjük nem volt meg. “

“ Annak idején sok elektronikus dolgot csináltunk, s úgy gondoltam, hogy eljött az ideje, hogy megpróbáljunk tényleg megbírkózni vele, függetlenül attól, hogy sikerül-e… a Harold and Joe az egyetlen az eredeti a négyből amiből lett valami. A másik három teljesen elveszett az elektronikus átdolgozásban. “

Augusztus 11-én az együttes a Cristal Palace Garden Party főszereplője volt.

A műsorban még a Lush, a James és az All About Eve léptek fel. Az este nyolc és tíz között adott két órás műsoruk volt Perry Bamonte első koncertje billentyűsként, amit a jelenlévő kritikusok tetszéssel fogadtak. A Sounds “hosszú idők óta az egyik legjobb Cure előadásnak “ nevezte, míg Robert egy “igazi szeretet nyarának tartotta. A Cure emellett még az Alexandria palotában is játszott.

Ezt nyolc európai fesztivál követte, közöttük a belgiumi Werchter, ahol Bob Dylan-t meggyőzték, hogy ne legyen főszereplő – mondván, hogy akkora a közönség nagy része már ágyban lett volna –, hogy eleget tegyenek a rendíthetetlen Smith igényeinek aki a labdarúgó világkupa egyik mérkőzését akarta látni. Robert boldognak vallotta magát a turnén, kifejtve hogy az jó alkalom volt arra, hogy néhány új számot élőben adjanak elő.

Augusztus 31-én a Cure megjelent a kalózrádiók szegényes köreiben, a Cure 94.8 beindításával. A szombat hajnal fél háromkor sugárzott műsort bármelyik londoni rajongó hallhatta, aki elolvasta a rejtjeles bejelentést a zenei sajtóban. Valószínűleg több riporter mint hallgató volt jelen, mert előző este 11:30-ra volt beígérve. Az esemény célja az együttes következő albumának a beharangozása volt, s legalább annyi eredményt elért, hogy a következő héten rengeteget írtak róla.

Szeptember 17-én jelent meg az újonnan felvett Never Enough. A B oldalán található Harold And Joe az egyetlen felhasznált felvétel, a sikertelen júniusi felvételek közül.

Októberben jelent meg a Rubaiyat, egy az Electra kiadó művészeinek az átdolgozásait tartalmazó album. Mivel az együttes az államokban az Electra kiadóval dolgozott, a lemez tartalmazza a Doors Hello I Love You számának Cure verzióját is.

Október elsején jelent meg a Never Enough a kiegészítő felvételekkel, egy gyűjtőknek szánt színesképpel díszített, színes fotóval és PVC ablakmatricával kiadott CD-n.

Október 6-án a Cure ismét a kalózrádióval próbálkozott. Ezúttal sikeresebben a Q102 hívójel alatt.

Október 22-én jelent meg a Close To Me (1990 remix) kislemez.

Október 31-én az együttes visszatért a legális rádióhoz, s Mark Goodier Radio 1 műsorában szerepeltek.

November 5-én jelent meg a Mixed Up, egy dupla album radikális tánc újrakeverésekkel.

Robert: “ Kezdetben csak egy Cure rajongóknak szánt maxi kislemez válogatásnak indult. Amikor azonban elkezdtem lehallgatni a számokat, nagyon gyengének éreztem őket, különösen a jelenlegi tánc újrakeverésekkel teli időszakban…"

“ Azt hiszem, hogy a mi helyzetünkben képesek leszünk megmenekülni attól az elkerülhetetlen kritikától, hogy másokat utánoztunk az újrakeverésekkel, mert három olyan szám van rajta amiknek nagyon modern ritmusai vannak. Nekem azonban tetszenek. A Happy Mondays-t kedvelem, nagyszerű a hangzásuk, ezért a legcsekélyebb lelkiismeretfurdalásom sincs amiatt, hogy mi is belekóstoltunk. De ha ez lenne az első lemezünk akkor nem adnánk ki. Inkább meghalnék, minthogy ilyen legyen az első lemezünk. “

“ Tényleg nagyon jónak tartom. Sokkal többet hallgatom mint bármelyik másik Cure albumot, amit valaha is csináltam. Nincs benne semmi érzelmi dolog ami magával ránt ha hallgatom. Ez az az album amit a részeg Cure rajongók hallgathatnának, feldobja az embert, ami tőlünk elég szokatlan. “

December 15-én Lol Tolhurst bejelentette saját együttesének a Presence-nek a megalakítását. További információk azonban kétségesek, mert egy londoni együttes ugyanezzel a névvel azonnal törvényes lépéseket tett (amit később megszüntettek) a név jogáért.

A bejegyzés trackback címe:

https://cureous.blog.hu/api/trackback/id/tr231467543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.