I'm Cold / Hideg Vagyok

2010.04.16. 09:00

A Jumping Someone Else's Train kislemez B oldalas száma, a Join The Dots album első CD-jén az ötödik szám. Izgalmas időszakban született alkotás: az együttesből már kilógó Dempsey részvétele volt ez a Cure-on belül, ráadásul már nagyon folytak a barátkozások és a tárgyalások a Siouxsie And The Banshees-zel, hogy Robert legyen a gitárosuk. Ebben a pezsgő időszakban született az I'm Cold, amelyben Sioux énekli a háttérvokált. A dalt először felvették rendes sebességgel, majd felére lassították, és ezután került rá a gitár. Ez így valószínűleg nagyon jól, nagyon "darkosan", vagy "pszichedelikusan" hangzik, ezzel szemben viszont sajnos az az igazság, hogy egy igen halovány próbálkozással van dolgunk. Az indulás - és Robert éles sikolya - még akár az 1983-84-es időszakot is eszünkbe juttathatja, ám aztán egy meglepően közhelyes, tipikusan hetvenes évekbeli gitárdallam következik. Robert éneke annyira visszhangosítva van, hogy az már az élvezhetőség rovására megy. Sioux vokálja pedig annyira a háttérbe szorul, hogy ha nem tudnánk arról, hogy ő is szerepel a dalban, akkor fel se tűnne a helyenkénti suttogás a háttérvokálban. Meglepően sokat játszották 1980-1981-ben koncerteken, aztán hosszú idő után, kis meglepetésre felcsendült a Reflections-koncerteken, 2011-ben. 3/10

-------------------------------------------------------------------------------------

You're begging me to stay
But I'm laughing in your face
You're so desperate
Not to let those years of care
All go to waste
But it was you who wanted love
Not romance
You have to pay the price
My body may be made of fire
But my soul is made of ice
I'm me

I'm cold
I'm cold
I'm told
I'd love to love you girl
But my body has just been sold

Könyörögsz, hogy maradjak,
De az arcodba nevetek
Annyira kétségbe vagy esve,
Nem engeded a törődés éveit
Mind elveszni
De pont te voltál, aki szerelmet akart,
Nem csak egy románcot,
Meg kell fizetned az árat
A testem tűzből készült
De a lelkem jégből van,
Én én vagyok!

Hideg vagyok
Hideg vagyok
Ahogy mondtam,
Szeretnélek szeretni, lány,
De a testem épp most adták el...

A bejegyzés trackback címe:

https://cureous.blog.hu/api/trackback/id/tr401684198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kófic 2010.04.16. 09:18:46

hát ha már megemlítetted beszélhettél volna kicsit többet az "eredetijéről" ami a TIB-album 2005-s deluxe verziójának 2cd-jén rögtön a második szám.Bár persze tudom ez lett belőle a hivatalos verzió de a demoként feltüntetett nóta igen is üt.Lendületes és a dalt végig kísérő gitárjátéknak is van benne értelme.Szóval szerintem megérdemli hogy szót emeljek mellette.Annak aki szereti az együttes poszt-punk korszakát,Robert fiatal kappanhangját, nyugodt szívvel említheti meg az I want to be old,I just need myself, I'ts not you, Griding Hold vagy Heroin face mellett...ha kicsit okosabban állnak a dalhoz még bármi is lehetet volna belőle (nem egy ilyen sz*r:S)

kofic21.dobd.hu/audio/the-cure-i-m-cold-studio-demo-6x1c4SkNsnf

nadinluca 2010.04.22. 18:33:26

@kófic: tökéletesen igazad van. én imádom (ezt is)

Lorretine · http://profile.myspace.com/445447742 2010.04.26. 09:48:48

nálam is többet érdemel 3/10-nél, kifejezetten szeretem hallgatni...a szintén korai Play With Me a másik nagy kedvencem ebből a korszakból
süti beállítások módosítása