Stop Dead / Állj!

2010.03.17. 09:18

A Close To Me kislemez egyik B oldalas száma, a Join The Dots album első lemezén az utolsó, huszonkettedik szám. Egyike a korszak félkésznek tűnő, idétlenke diszkószámainak, akár a Japanese Whispers-szen is szerepelhetne. Kotyogó szintihangok, dudorászások és műanyag dobok vezetik fel a számot, amely Robert éneklésével sem lesz komolyan vehető. Aranyos a "s-s-s-s-s-s-top dead", és a "l-l-l-l-l-l-l-love it" rész. A szöveg a skizofréniéról szól, mint oly sok más Cure-dal. Simon nagyon kedveli az alkotást a basszusai miatt, ám Robert sutácska szövege miatt nem lett belőle albumszám - legalábbis a Join The Dots könyvecskéje szerint. Természetesen koncerten soha nem játszották. Kedves, idétlen, mosolyra ingerlő szám, de 1985-ben a Cure ennél már sokkal előrébb tartott. Öt évvel később örömmel javítom a bejegyzést: egyrészt csodálkozva látom, hogy ezt a remek dalt csak 5,5-re osztályoztam (de ezen természetesen nem javítok), viszont ami még nagyobb hír, hogy a Stop Dead teljesen váratlanul jópárszor előkerült a setlistben 2013 őszén és 2014 tavaszán. 5,5/10

--------------------------------------------------------------------------------------

Let me forget
Let me forget
Or let me go
Let me go
I'll keep it quiet as a whisper
I'll keep it low low low...
Never!
The biggest word I ever heard
Stop dead!
Stop dead!
You're getting too close
You're getting too close...

Before you even opened your eyes
I moved about a million ways
I killed about a million people
And filled about half a day
Before you even opened your eyes
You had to have to ask me who
I love it...
I mean you...

My face was in your hands
You looked into my eyes
You said I tasted right
And swallowed me alive

Let me forget
Let me forget
Or let me go
Let me go
I'll keep it quiet as a whisper
I'll keep it low low low...
Never!
The biggest word I ever heard
Stop dead!
Stop dead!
You're getting too close
You're getting too close...

My face was in your hands
You looked into my eyes
You said I tasted right
And swallowed me alive

Engedj feledni!
Engedj feledni!
Vagy hagyj menni!
Vagy hagyj menni!
Csendben fogom tartani, mint egy suttogást,
Eltemetem mélyre mélyre mélyre!
Soha!
A legnagyobb szó, amit valaha is hallottam,
Állj!
Állj!
Túl közel kerültél
Túl közel kerültél...

Még mielőtt kinyitottad volna a szemedet,
Én már millió úton jártam,
Megöltem kb. egymillió embert,
És még fél napot eltöltöttem
Mielőtt egyáltalán kinyitottad volna a szemedet
Meg kellett kérdezned tőlem, hogy ki vagyok,
Imádom ezt...
Úgy értem téged.

Az arcom a kezeid között,
A szemembe néztél,
Azt mondtad, hogy jó ízem van
És élve lenyeltél...

Engedj feledni!
Engedj feledni!
Vagy hagyj menni!
Vagy hagyj menni!
Csendben fogom tartani, mint egy suttogást,
Eltemetem mélyre mélyre mélyre!
Soha!
A legnagyobb szó, amit valaha is hallottam,
Állj!
Állj!
Túl közel kerültél
Túl közel kerültél...

Az arcom a kezeid között,
A szemembe néztél,
Azt mondtad, hogy jó ízem van
És élve lenyeltél... 

A bejegyzés trackback címe:

https://cureous.blog.hu/api/trackback/id/tr871698214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sallai Tibor 2014.04.12. 16:58:28

A cikk megjelenése óta megtört a jég, a fura kis dal utat talált a közönséghez Austinban, 2013-ban az Austin City Limits Festival alkalmával. Itt talán kicsit jobban is szól… www.youtube.com/watch?v=sHnhDv31ji8

Szigi. · http://depechemode.blog.hu 2014.04.12. 17:10:00

Ráadásul sokkal jobban szeretem már ezt a dalt, mint ahogy itt le van írva. Érik egy átfogó update az oldalon :)
süti beállítások módosítása